Ava Max-My Way 中文歌詞翻譯

My Way
Ava Max


My momma use to say
我媽常常這樣說
"Baby make me proud
親愛的,讓我以妳為傲
You've got such a pretty face
妳有張漂亮的臉
But such a dirty mouth"
可卻管不住妳的嘴
But how come when I tell you
但為什麼當我像男人一樣
What's on my mind like men do
對妳訴說我的想法
I'm called crazy?
就被妳說瘋狂?
Crazy
瘋狂

This is not a love song
這不是一首情歌
This is not a sing-along
也不是老調重唱
But ladies, are you with me?
但女孩們,妳們在聽嗎?
I know that you're with me
我知道我們在同一陣線上

Add a little sugar, they say
再甜美一點,他們說
Be a little sweeter, they say
再可人一點,他們說
Gotta give and take, but I say
必須忍讓遷就,但我說
This time it's my way, ah, my way
這次我要走出自己的路
Be a little proper, they say
他們說,再更得體一點
Speak a little softer, they say
他們說,語調再溫柔一點
Gotta be a lady, but I say
必須像個淑女,但我說
This time it's my way, ah, my way
這次我要依照自己的想法前行
(My way, my way, my way)

This time it's my way, ah, my way
這次我要依照自己的想法前行
(My way, my way, my way)
This time it's my way, ah, my way
這次我要依照自己的想法前進

I'll do me
我要當我自己
You do you
你也管好你自己
I don't need nobody's permission
我不需要任何人的允許
I won't back down
也不會打退堂鼓
Win or lose
贏或輸
Oh yeah, one and only limited edition (yeah)
我是獨一無二的限量版

This is not a love song
這不是一首情歌
This is not a sing-along
也不是老調重唱
But ladies, are you with me?
但女孩們,妳們在聽嗎?
I know that you're with me
我知道妳們支持我

Add a little sugar, they say
再甜美一點,他們說
Be a little sweeter, they say
再可人一點,他們說
Gotta give and take, but I say
必須忍讓遷就,但我說
This time it's my way, ah, my way
這次我要走出自己的路
Be a little proper, they say
他們說,再更得體一點
Speak a little softer, they say
他們說,語調再溫柔一點
Gotta be a lady, but I say
必須像個淑女,但我說
This time it's my way, ah, my way
這次我要依照自己的想法前行
(My way, my way, my way)

This time it's my way, ah, my way
這次我要照著自己的想法前進
This time it's my way, ah, my way
這次我要照著自己的想法前進
This time it's my way, ah, my way

這次我要照著自己的想法前進
This time it's my way, ah, my way
這次我要照著自己的想法前進


附註:
1.歌詞來自https://genius.com/Ava-max-my-way-lyrics


留言

這個網誌中的熱門文章

Dean Lewis - Be Alright 中文歌詞翻譯